Khamis, 4 September 2014

PASIF INCOME

Salam untuk semua..


Dewasa ini kita dibebankan dengan pelbagai kenaikan harga barang. Gaji RM3000 hanya dapat hidup kais pagi makan pagi, kais petang makan petang jika hidup di ibu kota. Terpaksalah yang berkeluarga membuat bajet dan mengikat perut. Yang bujang terpaksa menahan diri dan bersusah payah kumpul duit untuk kahwin. Malah banyak lagi kesukaran dan bebanan yang terpaksa ditempuhi.

Duit bukan segalanya tetapi segalanya memerlukan duit. Keluar sahaja dari rumah maka banyaklah terpaksa kita keluarkan duit. Minyak kereta, bayaran tol, bayar parking, makan di kedai, berbelanja dan macam-macam lagi. Tahu-tahu dipertengahan bulan duit dah menyusut dan diri hampir-hampir tenggelam kerana tak cukup duit.

Diwaktu ini maka kita "bebankan" diri dengan hutang kad kredit dan buat pinjaman dengan bank atau "along". Nak hidup selesa tapi tak ukur baju pada badan sendiri. Akhirnya diri juga merana dengan beban hutang yang tidak berkesudahan.

Jadi apa penyelesaiannya??

Mudah! Kurangkan pembelanjaan dan tingkatkan pendapatan. Kerja dari pagi sampai malam 16jam sehari atau mungkin 24 jam sehari. Lambat laun badan mula sakit-sakit dan hidup pun bertimpa-timpa susahnya.

Jadi apa perlu kita buat sebenarnya??

Mulakan PASIF INCOME anda SEKARANG!!


Anda yang boleh mengubah diri anda.. 

Yakin, Usaha, pasrah..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...