Sabtu, 13 Julai 2024

Jaga Diri versi Ilham Sejati


Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Didoakan anda semua sihat sejahtera hendaknya.. 

Dalam kesibukkan kita dalam mengejar kekayaan harta dunia, kita janganlah lupa kepada kesihatan kita.. Ini juga sebagai peringatan kepada saya agar tidak lupa menjaga kesihatan..

Jika kita sihat, kita mampu buat apa sahaja yang kita mahu.. Sebaliknya, kita hanya duduk di rumah dan tidak mampu buat apa yang kita mahu jika sakit..

Saya kongsikan tip untuk kelihatan sihat secara dalaman iaitu:

Berkomunikasi dengan diri anda sediri..

Pernahkah anda lihat cermin dan bercakap-cakap dengan diri anda sendiri?

Jika tak pernah, maka ini lah saatnya..

Katakan apa yang anda pendam selama ini..

Apa yang anda boleh lakukan antaanya:

  • Peluk diri anda erat-erat
  • Katakan "aku orang hebat dan aku akan terus hebat hari ini dan semalanya"
  • Jika anda rasa tidak selesa atau sakit, lakukan perkara yang sama, peluk diri anda dan katakan " aku sakit hari ini, hai badan kuat lah, aku nak kita kuat"
Anda boleh lakukan sekerap yang boleh.. Diri anda adalah anugerah Allah yang terhebat.. Jagailah ia..

Sekian, 

Yakin, Usaha, Pasrah




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...