Jumaat, 20 September 2013

Minda Bawah Sedar (Bahagian 2)



Salam hormat untuk semua..

Kemampuan seseorang manusia sebenarnya terletak kepada kekuatan otaknya. 90% daripadanya terletak pada minda bawah sedar dan hanya 10% sahaja kita menggunakan kemampuan minda bawah sedar ini ketika melakukan rutin harian.. Sedihkan....

Pada bahagian dua ini saya nak berkongsi tentang tugas utama minda bawah sedar. Antara tugas utama minda bawah sedar adalah:

  • Sistem "Auto Run Programme" : iaitu tugas bagi mengerakkan jantung, darah, pertutukan dan sebagainya yang mana ia melibatkan gerak kerja yang tidak perlu diberi tumpuan dan ianya sepontan kerana ia telah diprogramkan di dalam memori. 
  • Sistem "Auto Refleks" : iaitu mempengaruhi tindak balas refleks seperti kaki terkena paku lalu, cepat-cepat kita bergerak untuk mengelak daripadanya. Ia bertujuan sebagai menjaga keselamatan secara auto. Ia bergantung kepada kepekaan deria-deria anda.
  • Sistem "Sipintar Dalaman" : iaitu untuk menjana ilham, gerak rasa yang tajam, idea, cadangan, saranan, olahan, penghayatan, pemahaman, kerohanian, mistik, misteri, marah, sayang takut, ego dan seumpamanya. Sistem ini apabial dibentuk dan diprogramkan akan meningkatkan kemampuan kuasa minda yang riada batasnya.
Ketiga-tiga tugas ini membentuk minda bawah sedar anda. Penggunaan yang optimum membuatkan anda menjadi HEBAT atau NOTHING..

Minda bawah sedar anda perlu diprogramkan untuk mencapai tujuan dan maksud anda hidup iaitu mendekatkan diri kepada Allah, kenal akan-Nya dan menjadi kaya DUNIA dan AKHIRAT..

Moga anda dan saya dapat mencapai nikmat tidak terhingga itu..

Sekian..

Yakin, Usaha, Pasrah..





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...