Selasa, 5 November 2013

Pengalaman Membuat Pedinding


Saya hendak bercerita tentang pengalaman saya semasa belajar dulu sewaktu satu Kem di sebuah sekolah selama 3 hari. Pada pemulaan Kem semua berjalan dengan lancar.

Saya selaku "fasilitator" bagi Kem tersebut. Semua peserta gembira semasa program berlangsung. Penyertaan 100% tanpa pengecualian dengan komitmen yang sangat bagus.

Di malam hari terakhir seperti biasa semasa semua peserta ingin tidur, saya dapat rasakan sesuatu sedang "memerhati" di tingkat atas bangunan sekolah. Namun begitu saya tidak dapat "melihat" dengan jelas cuma bayangan berwarna putih sahaja. Saya pun membuat pedinding dan diperkukuhkan dengan bacaan Ayatul Qursi beberapa kali niat untuk melindungi para peserta.

Al kisah, terdapat dua orang dikalangan peserta yang buat bising sehingga menganggu peserta lain. Jadi selaku orang yang bertanggungjawab saya mengambil tindakkan. Mereka dikenakan hukuman. Saya merasa sangat marah di waktu itu, tanpa sengaja saya telah berniat membuang pedinding yang telah dibuat sebelum itu.

Dijadikan cerita malam itu hampir menginjak pukul 3 pagi, dua orang budak itu menjerit-jerit seperti terkena histeria. Apabila menutup mata, mereka menjerit melihat lembaga berwarna putih (seperti gambaran yang saya lihat). 

Dalam firasat saya, mereka terkena gangguan "pocong". Kemungkinan kerana mereka berbuat bising di malam tersebut, mereka telah diganggu. Selepas diberi air penawar dan mulai tenang. Mereka seterusnya dihantar pulang bagi mengelakkan perkara yang lebih serius berlaku.

Apa yang boleh disimpulkan disini, tenaga boleh dimanipulasikan mengikut niat yang dibuat, yang penting yakin, lakukan dengan teknik yang BENAR serta niat kerana ALLAH.

Sekian dulu..

Yakin, Usaha, Pasrah..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...