Selasa, 4 Disember 2012

Belajar Reiki Untuk Apa?


Sering kali kita dihimpit masalah dalam kehidupan sama ada dari segi kewangan, tekanan kerja, masalah keluarga dan berbagai-bagai lagi masa. Mengapa ini berlaku? kerana kita tidak mampu mencapai apa yang dikatakan "KEBERKATAN HIDUP"

"Sesiapa dikehendaki Allah kebaikan baginya maka dia diuji dengan sesuatu musibah (kesusahan)."
(riwayat Al-Bukhari)

Berapa banyak kenikmatan dan kesenangan yang telah kita kecapi daripada mulai kita hidup hingga sekarang dan Berapa banyak kita mengucap "KESYUKURAN" ??

"KEBERKATAN HIDUP" adalah berkaitan dengan sejauh mana kita "BERSYUKUR".
kita diuji adalah untuk menilai sejauh mana kita menjadi manusia sebenar. Manusia sebenar akan selalu "BERSYUKUR" kerana dia sedar siapa dia..Dia adalah "HAMBA" kepada "TUAN" empunya segalanya, "RAJA" empunya tanah jajahan, "PENCIPTA" empunya kuasa....Allah adalah tuhan yang empunya segalanya. Kita perlu sedar hidup cuma sementara dan sebagai "HAMBA" kita bertanggungjawab untuk terus "BERSYUKUR".

Reiki adalah method untuk menjadikan anda dapat menilai kehidupan dengan sudut yang berbeza. Masalah/ujian/musibah yang diberikan Tuhan sebagai menjadikan kita manusia yang sebenar. Dengan Reiki anda akan berlajar menjadi manusia sebenar, anda akan diterapkan sifat pasrah/tawakal, mengenal Tuhan yang menciptakan kita dan "BERSYKUR" dengan anugerah-Nya..

Buatlah pemulaan awal dengan menghubungi saya seperti no.tel di atas.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...