Khamis, 10 Oktober 2013

Yuran Murah Ada Yang Complain??


Salam aura untuk semua.

Saya baru-baru ini dapat maklumat dari seorang Sifu Otai Reiki yang mana yuran Reiki untuk level MASTER hanya RM70!!!!

Terkejut jugak kalau macam tu.. Macam jualan murah le pulak.. Master-master Reiki di Malaysia kini berdepan dengan masalah Yuran. Berapa perlu diletakkan untuk seisi pembelajar yang dijalankan?? Ada yang sehingga ribuan ringgit bertujuan "menjaga kualiti" katanya. Ada yang letak ratusan ringgit dan tidak kurang juga yang letak puluh-puluh ringgit je. Masing-masing dengan pendapat dan matlamat masing-masing.

Semua itu tidak salah. Ia perlu sesuai dengan apa yang kita berikan kepada "Bakal-bakal Pelajar" nanti. Sama ada benar atau sekadar janji manis. Jangan sampai menjerat diri pulak. Nanti mula timbul dalam surat khabar, ada yang tidak puas hati belajar ilmu-ilmu metafizik sebab Mahaguru "janji tak serupa bikin"..

Jangan sebab cuka setitik, rosak susu sebelanga. Nanti buruk pulak master-master yang betul-betul ingin mengajar dan berkongsi ilmu dengan pelajar. 

Kepada master-master yang menawarkan khursus-khursus ilmu Metafizik terutamanya Reiki  harus "beri seperti yang dijanjikan". Anda perlu mengajar dan berkongsi ilmu dengan pelajar sehingga mereka boleh "berdiri dengan kaki sendiri". 

Kepada bakal-bakal pelajar Reiki pula perlu tunaikan tanggungjawab sebagai seorang pelajar. Hormat kepada guru dan jaga adab-adab berguru. Biar dapat berkat dari ilmu.

Reiki bukan ilmu "magic". Jika nak sesuatu anda perlu juga berusaha. Reiki adalah asbab sekiranya berhasil. Allah jualah yang memakbulkan setiap pemintaan.

Moga dapat tauladan sedikit sebanyak hendaknya..

Yakin, Usaha, Pasrah..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...