Sabtu, 5 Oktober 2013

Manchester United gunakan Reiki????


Salam sejahtera untuk semua. Moga anda sihat dan tenang senantiasa.

Berita di atas klik sini mengambarkan bahawa dunia barat sudah maju kehadapan dalam mengaplikasikan REIKI untuk tujuan "menghilangkan tekanan".

David Moyes selaku Pengurus Manchester United mengunakan kaedah Reiki bagi menghilangkan tekanan yang dialami oleh pasukannya.

Untuk pengetahuan semua, Reiki bukanlah sejenis urutan tetapi ia boleh diadaptasikan untuk tujuan urutan. Anda hanya perlu berniat untuk meng"akses" tenaga Reiki dan lakukan urutan tanpa perlu konsentrasi.

Urutan sebegini jika diamalkan boleh melegakan kesakitan otot sekaligus memberi keselesaan kepada pesakit yang diurut. Ini yang dikatakan sebagai "Sentuhan Emas".

Di Malaysia, urutan menjadi satu cara popular untuk merehatkan badan dan melegakan atot. Tetapi jarang didengari terapi Reiki digunakan untuk tujuan yang samakan???? 

Reiki telah lama diamalkan di dunia Barat walaupun ditemui di negara Timur. Sedikit sedih jika dibiarkan ilmu sebegini dibiarkan menyepi walhal ia telah menjadi satu teknik rawatan di Hospital-hospital Barat.

Diharapkan anda dapat bersama saya untuk menyebarkan ilmu Reiki. Belajar tidak salah, yang salah tidak mengamalkan apa yang dipelajari..

Sekian dari saya. Moga bermanfaat..

Yakin, Usaha, Pasrah..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...