Ahad, 5 Januari 2014

Reiki Mengatur Hidup Kita?


Hidup umpama satu ‘jihad’. Kita hidup di atas muka bumi ini untuk berjuang mencari bekalan secukupnya bagi menghadapi ‘penghakiman’ di depan Maha Berkuasa. Antara kita berjaya mendapat ‘buku’ amalan dengan tangan kanan atau akan dicampak ke muka, itu semua atas ketentuan-Nya. Adakah amalan kita cukup sempurna? Adakah kita layak mendapat syurga Allah?

Hidup kita telah diatur oleh Allah sejak azali lagi dan ditulis segalanya di luhmahfuz. Berapa banyak rezeki, siapa jodoh kita, apa yang kita akan jadi dan bila akhir ajal kita ditulis secara lengkap oleh Allah. Tetapi adakah kita hanya berserah kepada surat nasib itu sahaja? 

Allah tidak akan mengubah nasib satu-satu kaum sehinggalah kaum itu yang mengubahnya sendiri. Ini barmakna, anda yang menentukan nasib anda di dunia ini. Allah hanya mengatur dan mampu mengubahnya bila-bila masa sahaja. Ini semua hanya ‘belas kasih’ daripada Allah. Yang penting adalah ‘usaha’ anda untuk mengatur hidup anda.

Dengan mempelajari Reiki, anda beroleh satu kelebihan iaitu energi (tenaga). Anda ‘manipulasi’ tenaga alam semesta dan  ‘menyusunnya’ untuk apa jua tujuan. Ia ibarat ‘berdoa’ kepada Allah memohon apa sahaja keperluan anda. Dengan teknik dan cara yang betul,  anda akan diajar cara mengalirkan tenaga Reiki dengan cara yang amat mudah. Tiada sebarang mentera kurafat atau ritual pelik di dalam Reiki. Hanya KEPASRAHAN kepada Allah diperlukan.

Belajar Reiki semudah belajar ABC. Anda akan diajar cara yang betul bagi mengatur hidup anda. Reiki bukan sekadar ‘PENYEMBUHAN AURA’ tetapi ia adalah “ILMU MENGATUR HIDUP’. Kita hanya memohon kepada Allah dan Dia-lah yang menjadikannya NYATA. Ingat kita adalah hamba dan selaku hamba kita kena memohon kepada-Nya.

Moga anda dan saya menjadi hamba-Nya yang diredhoi.. Insya-Allah..

Sekian dulu...


Yakin, Usaha, Pasrah...




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...