Isnin, 21 Oktober 2013

Reiki Penyembuhan Alami

Reiki membawa maksud  tenaga alam semesta. Secara fitrahnya tenaga alam digunakan oleh manusia secara tidak sengaja atau sengaja setiap hari.

Anda bernafas dengan udara ciptaan Tuhan dan menjana udara oksigen yang diserap oleh darah bagi menjalankan fungsinya. Jantung akan mengepam darah beroksigen dan membekalkannya kepada semua oragan-organ di tubuh anda. Tiada satu pun yang tertinggal.

Matahari membekalkan cahaya bagi proses fotosistensis dimana tumbuhan membuat makanan dan kita akan menjadikan tumbuhan ini sebagai makanan yang kelak membekalkan kita tenaga.

Air yang diminum kita akan menjadikan tubuh mampu mengerakkan kitaran sistem tubuh dengan sempurna. Air membersihkan tubuh dari toksik dan kotoran secara semulajadi dengan cara pembuangan air kencing dan peluh. Organ utama tubuh sangat memerlukan air untuk membolehkan ia menjalankan tugas secara optimum.

Setiap hari kita bergantung dengan tenaga alam sekitar. Ini adalah lumrah secara semulajadi ciptaan Tuhan. Seorang pengamal Reiki mengalirkan tenaga Reiki dengan hanya niat secara lisan. Pengamal akan menjadi medium tenaga Reiki untuk mengalir dan perlu diatur-atur. Tenaga Reiki akan mengalir menuju ke kawasan yang memerlukan. Secara semulajadi tenaga Reiki ini akan meningkatkan kemampuan tubuh untuk melakukan "Penyembuhan Diri Sendiri".

Secara alaminya Reiki membantu tubuh untuk kekal sihat. Kemampuan tubuh untuk sihat dapat dirasakan oleh pengamal selepas diberikan "penyelarasan" oleh Master Reiki. Imunisasi tubuh ditingkatkan bagi melawan penyakit. Dengan itu, pengamal tidak mula diserang penyakit seperti demam atau batuk. Jika berlaku pun, badan akan mudah untuk sembuh.

Semoga anda akan bertambah SIHAT dan kekal berjaya hidup di dunia dan akhirat..

Yakin, Usaha, Pasrah..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...